Treinverladingsstation

Eindklant: Euro Tank Terminal B.V.

Klant: J. de Jonge Group

Architect & Constructeur: JMEC Engineering B.V.

Werkzaamheden Dijkstaal: Het leveren en monteren van circa 90 ton staal voor een treinverladingstation en:
• Circa 180m industrieel hekwerk, deels voorzien van schoprand (geheel conform ETT Safety Standard)
• Circa 270m² thermisch verzinkte stalen maasroosters voorzien van dubbel antislip
• Alle trappen
• Alle pipe-supports
• Alle lekbakken in RVS
• Alle hijsbalken in RAL 1018 (getest en gecertificeerd)
• Een Falconette
• Een leidingbrug
• Een stalen kooiladder (geheel cf. ETT Safety Standard)
• Een GVK safetygate (geheel cf. ETT Safety Standard)
• Alle dak- en gevelbeplating;
o Ca. 420m² dak, uitgevoerd in Kouddak 58 KD/945 en deels in transparant als lichtplaat;
o Ca. 575m² gevel, uitgevoerd in Type 35 x 207 en v.v. Plastisol (HPS) coating

Het staalwerk is grotendeels in S355 kwaliteit uitgevoerd en geheel thermisch verzinkt volgens NEN-EN-ISO 1461-99.

Dijkstaal heeft tot wederzijds genoegen de afgelopen jaren al meerdere grote en kleinere opdrachten mogen uitvoeren voor J. de Jonge.

Doordat Dijkstaal zowel NEN-EN 1090 gecertificeerd is t/m EXC.3, haar locatie praktisch naast de Rotterdamse haven en Industrie heeft, en ook VCA**-gecertificeerd is, zijn wij regelmatig te vinden op dit soort plants en projecten.

Euro Tank Terminal (ETT) is een moderne terminal, strategisch gelegen in Rotterdam, de drukste haven van Europa en is geschikt voor het laden en lossen van supertankers. De terminal is gespecialiseerd in de op- en overslag van benzine en middeldestillaten en heeft een capaciteit van meer dan 1.118.000 m³ verdeeld over 28 tanks.